1. O klawiszach Myszki Komputerowej
2. Aby otworzyć strone internetowa
3. Jak obejrzeć film na komputerze
4. Jak korzystać z jakiegokolwiek czyli z każdego playera
5. O formatach plików
6. Jak założyć konto pocztowe na Gmailu
7. Wysyłanie wiadomości z Gmaila
8. Jak dodać kontakty do Gmaila
O klawiszach Myszki Komputerowej
Oto "mysz komputerowa"
Służy przede wszystkim do przesuwania znacznika po ekranie monitora.Wyposażona jest najczęściej w dwa przyciski: prawy i lewy.
Środkowa rolka służy do przesuwania w górę lub w dół, oglądanej strony internetowej.
Lewy przycisk Myszy (skr. LPM służy do wskazywania pozycji w menu (Tego Chce!), a często również do przesuwania obiektów. Podwójne szybkie kliknięcie w ikonę otwiera (uruchamia) wiele aplikacji czyli programów. Dwuklik wykonuje się za pomocą LPM - lewego przycisku czyli wskazującym palcem.
Aby otworzyć strone internetowa
1. trzeba otworzyć przeglądarkę Google Chrome lub Firefoxa
2. w polu wyszukiwania wpisać nazwę czy pytanie np. "Kwiaty", "Jak kopiować obrazki " .... itp
3. następnie wcisnąć klawisz "Enter" lub lupkę
Jeżeli szukamy grafiki tj obrazów, przedmiotów, można wcisnąć klawisz "Grafika"
Jeżeli szukamy odpowiedzi na postawione pytanie, z uzyskanych wyników
wybieramy link który, jak się wydaje, najlepiej nam odpowiada.
Najeżdżamy Myszą nad wybrany link i w chwili gdy pojawi się jego podkreślenie a znacznik strzałki zmieni kształt ( to zależy od Systemu) klikamy
W taki sposób można otworzyć w przeglądarce wiele różnych stron
Miłego szperania w internecie
Jak obejrzec film na komputerze
Istnieje kilka metod pozwalających na oglądanie na komputerze filmu.
Najprostrza z nich to:
-- Otworzyć, dedykowaną do tego celu Googlowską aplikację You Tube
W tym celu otwórz przeglądarkę Google Chrom .
Następnie naciśnij LPM na "kratkę" Jak na poniższym rysunku
następnie wybierz klawisz z napisem You Tube
Wreszcie, wybierz z listy czy z okienek co chcesz oglądać lub wpisz w polu wyszukiwania, nazwę, tytuł lub temat który cię interesuje
Na liście która się pojawi, wybrać pozycję którą chcesz oglądać klikając LPM w link lub obrazek - kadr z danego filmu.
-- Istnieje witryna (strona) internetowa poświęcona Filmom , godna polecenia.
W wyszukiwarkę (najlepiej Google Chrome) należy wpisać 3 literki : cda
Następnie kliknąć LPM (wskazujący palec) w wybrany link i korzystać :)
Najechanie Myszą nad Okienko z kadrem skutkuje wyświetleniem opisu danego filmu .Łatwo dokonać wyboru :)
Można też wyszukać film wpisując jego tytuł w wyszukiwarkę cda:
-- Kolejny choć nie najbezpieczniejszy sposób to wpisanie w Google, w pasek wyszukiwania tytułu filmu który chcemy oglądać, dopisać do tegoż słowo "online" i kliknąć "Enter"
Pojawią się linki do stron na których podobno figuruje dana pozycja możliwa od ręki do oglądania. Trochę to ryzykowne bo wiele stron żąda rejestracji, ściągania ich playera itp i nie zawsze z czystymi intencjami - zdarza się np jakiś "robaczek" czy "wirusek.
-- Można również nabyć drogą kupna płytę z nagranym filmem, następnie wsunąć ją z dyskiem DVD RW do komputera (laptopa) i... ogladać :)
-- Wreszcie, metoda całkowicie NIE LEGALNA czyli : założenie konta na Chomiku, zakup transferu za parę złotych i ściągnięcie filmu od kogoś kto już go ma. Film mamy wówczas na własnym twardym dysku. Dobra rada, obejrzeć film i wywalić z kompa albo np nagrać na płytkę CD-RW i dać w prezencie komu chcesz czyli NIE PRZETRZYMYWAĆ w domu .
Miłego oglądania :)
Jak korzystać z jakiegokolwiek czyli z kazdego playera
Każdy Player (służący do odtwarzania filmów, do odtwarzania muzyki a nawet przeglądarka fotografii) wyposażony jest w 3 podstawowe klawisze:
- Trójkątny, który służy do uruchomienia, odtwarzania
- Dwie pionowe kreski oznaczające włączenie Pauzy, chwilowe wstrzymanie odtwarzania.
- Kwadracik mówiący: Wyłącz, Koniec
To właściwie wszystko. Każda dodatkowa funkcja, każde menu dodatkowe, to ekstra luksus, z którego, jeśli mamy odpowiednio mocny sprzęt to możemy ale nie musimy korzystać.
O formatach plików
Format pliku to zdaniem Wikipedii ustalony standard zapisu informacji w pliku danego typu.Sposób zakodowania informacji lub danych zależy od zastosowanej aplikacji (prosto mówiąc - w jakim programie dany plik został utworzony).
I tak - najczęściej używane formaty plików wideo (filmowe) to: .avi, .mp4, .mov, .wmv, .flv, .rmvb.
Najczęściej używane formaty plików graficznych (fotografie, obrazki...) to : .jpeg ( jpg), .tiff, .png, .bmp, .gif .
Najpopularniejsze formaty plików dźwiękowych to : WAVE (WaV = format bezstratny) , mp3, wma, midi, mp4, reai-audio...
Pliki tekstowe to np: txt, doc/docx, rtf, odt, html, css...
Pliki archiwów: rar, zip, cab ...
Arkusze kalkulacyjne: ODS, OTS, XLS ...
Jak założyć konto pocztowe na Gmailu
Chcesz miec konto na Gmailu? Dobra myśl. Gmail to konto pocztowe w serwisie Google.Jest więc dostępny na całym świecie. Warto go mieć, gdyż w przeciwieństwie do maili na serwisach "narodowych" jest łatwiej komunikować się za jego pomocą z zagranicą. Dodatkowo posiada on czat, na którym można rozmawiać i szybko dodaje duże załączniki. Tworząc konto na Gmailu automatycznie tworzysz w Google na którym masz dostęp również do innych funkcji np.prognozy pogody. Za pomocą konta Google można też logować się na serwiś You Tube. Jeżeli więc chcesz założyć Gmaila, ale nie wiesz jak to zrobić, zapraszam do lektury poniższego tekstu.1. Aby zacząć, wejdź w wyszukiwarkę Google. Na samej górze, po lewej masz wypisane zakładki Google. Kliknij w "Gmail".
2. Gdy znajdziesz się na stronie "logowanie do Gmaila", musisz spojrzeć na prawo. Tam pod miejscem do logowania masz opcję "Utwórz konto". Kliknij w nią.
3. Następnie znajdziesz się na stronie, gdzie musisz uzupełnic swoje dane osobowe.Zastanów się, czy chcesz występować anonimowo, czy też wolisz, by twoje imię i nazwisko było znane odbiorcom Twoich wiadomości. Wpisz imię i nazwisko a następnie wymyśl sobie login ( czyli taką nazwę, nick, pseudonim - imię którego chcesz używać w adresie Email. Potem kliknij "sprawdź dostępność", aby zobaczyć czy podany przez ciebie login jest wolny. Jeżeli okaże się zajęty , musisz wymyśleć inny lub przyjąć kombinację proponowaną przez Google. Czasem wystawczy dodanie kilku cyfr. Np chcesz mieć login "babeczka" ale on jest już zajęty więc Google zaproponuje ci np "babeczka135". Zamiast tych cyferek możesz wstawić fragment swojej daty urodzenia albo wymyślić zupełnie nowy login.
4. Następnie musisz wybrać hasło, składające się co najmniej z 8 znaków (mogą być same litery lub cyfry, ale też jedno i drugie). Hasło musisz wpisać 2 razy w celach potwierdzenia.
5. Pod hasłem masz możliwość ustawienia sobie niewylogowywania Cię z maila za pomocą kliknięcia w opcje "zapamiętaj mnie". Zaznacz też "Włącz usługę Historia Online", gdyż w ten sposób rozmowy na Twoim czacie będą dodawane do archiwum.
6. Teraz już pozostają ostatnie formalności.
Z czasem może się zdarzyć tak, iż zapomnisz hasła do maila. W tym celu musisz napisać pytanie pomocnicze wraz z odpowiedzią lub podać maila zapasowego. Jeżeli zapomnisz hasła, będziesz mogła/mógł je zresetować podając odpowiedź na pytanie lub za pomocą pomocniczego maila.
Po tym kroku wystarczy jedynie, że podasz swoją lokalizację i napiszesz kod z obrazka.
Gratulacje, założyłaś/łeś konto na gmailu!
Dopiero zaczynasz korzystać z Gmaila? Oto przewodnik, który pokaże Ci krok po kroku, jak tworzyć i wysyłać wiadomości:
Kliknij Utwórz w lewej części strony Gmaila.
Wpisz adres e-mail odbiorcy w polu „Do”.
W miarę wpisywania adresu odbiorcy Gmail będzie Ci podpowiadać adresy z Twojej listy kontaktów za pomocą funkcji autouzupełniania.
Po wpisaniu kontaktu w polu „Do” najedź na niego myszą, aby wyświetlić adres e-mail i inne informacje powiązane z tym kontaktem. Aby zmienić adres e-mail lub nazwę kontaktu, kliknij dwukrotnie jego nazwę.
Dodatkowych adresatów, których odpowiedzi są mile widziane, ale nie wymagane, możesz dołączyć, korzystając z funkcji kopia. Aby wyświetlić to pole, kliknij DW. Pole ukrytej kopii (aby wyświetlić kliknij, UDW) umożliwia ukrycie adresów i nazw odbiorców. W rezultacie nie widzą oni pozostałych adresatów wiadomości.
Wpisz temat wiadomości w polu „Temat”.
Wpisz swoją wiadomość. Wystarczy kliknąć duże pole poniżej tematu i zacząć pisać.
Kiedy skończysz, kliknij przycisk Wyślij poniżej okna redagowania wiadomości.
To są tylko podstawy pisania e-maili. Możesz zrobić dużo więcej, na przykład zmienić kolor tekstu albo dodać podpis. Dowiedz się więcej na temat pisania e-maili.
Aby dodać kontakty czyli adresy do Gmaila należy najpierw je otworzyć czyli:
1. otwóż pocztę gmail
2 Po lewej stronie obok słowa Gmail jest maniunia strzałeczka w którą klikamy LPM aby otworzyło się menu ze slowem kontakty
3. Na stronie Kontaktów klikamy po prawej stronie na dole strony znaczek Nowy Kontakt
4. W ramce wpisz nazwę kontaktu, imię znajomego...
Następnie adres i klikasz Zapisz. No i gotowe :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz